Ispis

KVALITETA ŽIVOTA I SNAGA MIŠIĆA

Mnoštvo naučnih studija pokazuje da snaga naših mišića bitno djeluje na kvalitetu života. Kada koristimo pojam vježbanje ,većina nas, pomisli na tjelesne napore koje ubrzavaju rad srčanog mišića. Na primjer, trčanje ili brzi hod. Vježbe snage zanemarujemo. Pogotovo ženski pol.  Ipak vježbe snage kao i druge tjelesne aktivnosti pomažu u održavanju pravilne tjelesne mase. Preporučene se i dijabetičarima. Usporavaju proces osteoporoze.

Činjenica je da će osoba od 30 godina, do svoje 70-te godine, izgubiti četvrtinu snage svojih mišića, polovicu do 90-te. Ne treba misliti da su to, u 21. stoljeću ,"visoke " godine . Danas ljudi žive duže,uz pratnju kroničnih bolesti ,koje umanjuju kvalitetu života. Gubitak mišićne snage može biti i veći ukoliko dugotrajno koristite neke lijekove, koji oštećenju strukturu mišića. Primjer za to su lijekovi iz grupe statina ,koji se koriste za regulaciju masnoća u krvi. Raspadnuti dijelovi mišića , putem urina, odstranjuju se iz tijela. Jednostavno vremenom izmokrite vlastite mišiće. Statini,kao grupa lijekova, masovno se koriste ,u humanoj populaciji.

Zbog svega gore navedenoga, vježbe snage su bitne za održavanje kvalitete života. Za osobe koje dostižu 50-te,od vitalne je važnosti, da vježbama snage održe svoju neovisnost u obavljanju svakodnevnih dnevnih aktivnosti.

Vježbe kojim povećavamo snagu naših mišića snaže naše kosti i smanjuju mogućnost fraktura uzrokovane osteoporozom Starenjem, neadekvatnom prehranom,mirovanjem, godišnje gubimo 1% koštane mase,nakon 40-te godine. Kosti se o tijekom života obnavljaju. Pod utjecajem gore navedenih ,nepovoljnih faktora,njihova izdržljivost se smanjuje. Povećava se mogućnost oštećenja i lomova pod utjecajem manjih tjelesnih povreda. Operacije koje su nekada neophodne, ne dovode ,uvijek, osobu u prethodno tjelesno stanje. 6od 10 osoba sa operacijom kuka nikada više ne dosegne tjelesnu sposobnost koju su imale prije operacije.

Jačanjem snage naših mišića potenciramo rad stanica koje su zadužene za obnavljanje našeg skeleta.
Jačanjem naše muskulature povećavamo depozite kalcija u kostima.

Dvadesetak minuta dnevno koje provedemo u vježbama za jačanje mišićne snage će biti dovoljno za početnike. Vježbe ne moraju biti naporne ali moraju biti svakodnevne. Nelagodnost koju možete osjetiti u mišićima tijekom prvih dana, nestaju nakon prvog tjedna vježbanja.

Počnite sa vježbama rotacije ramena, zglobova,trupa kao zagrijavanje. Neka svaka rotacija bude izvedena desetak puta u jednu i drugu stranu. Možete napraviti nekoliko sklekova , protegnite mišiće leđa ležeći na podu. Iz položaja stajanja ,naslonjeni na zid,dovedite tijelo u položaj čučnja. Rad sa utezima od 1-3 kg će biti od velike koristi. Neka vam vježbanje bude zabavno i raznoliko.

Ne mislite da je sve ovo gubljenje vremena. Na koncu,sve ovo što radite,radite za dobrobit vas i vama dragih osoba