Ispis

7 savjeta za zdravu prehranu – pomladite organizam i riješite se viška kilograma

Prekomjerni kilogrami, konstantni umor, pojava alergijskih reakcija, bol u zglobovima, razdražljivost, problemi s krvnim tlakom, samo su neki od znakova upozorenja koji ukazuju na to da što prije treba promijeniti način prehrane.

Foto:http://www.morguefile.com/

Zdrava i pravilna prehrana je predmet intenzivnih istraživanja koje stručnjaci porvode diljem naše planete već dugi niz godina. Jedna snedavna studija grupe britanskih nutricionista i liječnika utvrdila je precizan plan prema kome sezonska sviježa hrana treba biti temelj zdrave prehrane ljudi. Ovaj plan ne podrazumijeva nikakva velika odricanja, a daje fantastične rezultate u pročišćavanju organizma od toksina i pomaže u eliminaciji pretilosti. Ukoliko želite promijeniti loše prehrambene navike, osvježiti i pročistiti svoje tijelo, riješiti se suvišnih kilograma, pročitajte tekst koji slijedi i u kome prenosimo savijete temeljene na pomenutoj britanskoj studiji.

 

 

Svježe namirnice na prvom mjestu

Za pripremanje jela koristiti isključivo sviježe namirnice, koliko god je to moguće. Neka zelena tržnica i kumice postanu glavno mjesto Vašeg opskrbe. Kupujte sviježe voće i povrće, salate i sviježe, nesušeno začinsko bilje. Sirove namirnice moraju postati stalni dio Vaše trpeze, ali budite na oprezu. Ukoliko ste ranije rijetko jeli, primjerice, sviježu zelenu salatu, salatu od blitve ili maslačka, uvodite je u svoj jelovnik postupno, kako bi u početku, dok se organizam ne navikne, izbjegli probleme s probavom.

Žitarice i mliječne proizvode svedite na minimum

Većina žitarica (pšenica, ječam, raž) i proizvoda od mlijeka (maslac, sirevi, sladoled) sadrži gluten, na koji su ljudi uglavnom preosetljivi, a da toga nisu ni svjesni. Organizmu prijaju umjerene količine integralnog kruha i riže, kao i probiotski mliječni proizvodi (jogurt, kefir i sl.).

Izbjegavajte tešku hranu

Svinjsko ili goveđe meso, kao i masnije pripremljena jela, poput restovanog krumpira su teška, pa njihovim redovitim konzumiranjem opterećujete Vaš organizam, probavne organe, krvotok. Umjesto crvenog životinjskog mesa jedite ribu, najbolje pastrvu i lososa, piletinu i naravno voće i povrće, špinat, zelenu salatu, blitvu, šparogu, mladi luk, jagode. Ukoliko Vas ne opterećuju suvišni kilogrami, dobar izbor predstavljaju mrkva, cikla i kuhani ili pečeni krumpir.

Ne jedite rafiniranu hranu            

Rafinirani bijeli šećer, kao i rafinirane žitarice, bijelo brašno i bijela riža imaju u sebi vrlo malo hranjivih sastojaka i biljnih vlakana, pa njihova intenzivna upotreba utječe na pojavu drastičnih oscilacija u razini šećera u krvi. Pored toga, rafinirane masti i rafinirano sojino i kukuruzno ulje sprječavaju normalno funkcioniranje stanica i međustaničnu razmjenu materijala. Potpuno eliminiranje iz jelovnika ili svođenje na minimalne količine rafiniranih namirnica početni je korak u procesu čišćenja organizma od toksina, njegovom pomlađivanju, ali i uklanjanju prekomjernih kilograma.

Pomozite jetri da se regenerira

Jetra je organ koji služi za pročišćavanje i zaštitu organizma i na stalnom je udaru štetnih tvari i toksina koji preko hrane dolaze u naše tijelo. Upravo zbog toga, moramo pomoći jetri u izvršenju teških zadataka i opskrbiti je dovoljnom količinom antioksidansa. Pravilna prehrana je najbolji način za brzu regeneraciju jetre, a prijaju joj gotovo sve vrste južnog voća osim grejpa, kimovo ulje, paprike, češnjak, brokula, kelj, kupus, jagode i druge vrste voća koje sadrže flavonoide.

Budite oprezni sa škrobom

Ukoliko ste u zimskom periodu stekli nekoliko suvišnih kilograma, proljeće je pravo vrijeme da ih se riješite, jer namirnica sa vrlo malim sadržajem škroba, pre svega sezonskog povrća i bobičavog voća, ima u izobilju. Takvo voće i povrće u odnosu na druge vrste, sadrži i do 10 puta manje ugljikohidrata. Hranu koja je bogata škrobom, poput mahunarki, krumpira, kukuruza, kao i sveg voća, izuzev bobičavog, ne treba jesti jer deblja. Koristite maslinovo ili laneno ulje i jedite morsku ribu, jer je to hrana bogata omega-3 masnim kiselinama, koje reguliraju koncentraciju šećera u krvi i na taj način pomažu smanjenju kilaže.

 Pripremajte jednostavnije obroke

Za pripremanje zdravih obroka nije Vam potrebno mnogo vremena. Izbjegavajte komplicirane recepte koji podrazumijevaju veliki broj sastojaka i budite jednostavni. Za pripremanje, primjerice, pečenog pilećeg ili purećeg mesa, prije nego ga stavite u pećnicu, samo je potrebno začiniti ga biljnim začinima. To će biti sasvim dovoljno da okus pečenog mesa bude vrhunski.

Za dijeta.hr piše:
Dragan Antić