Ispis

Kempnerova rižina dijeta

Kempnerova rižina dijeta razlikuje se od popularnih dijeta kojih je svakim danom sve više i više. Radi se o cjelovitom i uspješnom programu za poboljšanje zdravlja. Iako u početku nudi ograničen izbor jelovnika, Kempnerova dijeta kasnije uvodi  jela poput svježeg voća i povrća, žitarica, ribe i mahunarki.Osmišljena je kako bi pomogla dijabetičarima, pretilim i osobama s povišenim tlakom, te srčanim bolesnicima.

Rižinu dijetu su razvili stručnjaci Sveučilišta Duke, na čelu s dr. Walterom Kempnerom.  On je proučavao učinak prehrane na niz bolesti, te je otkrio kako se te bolesti rijetko javljaju kod osoba čija se prehrana temelji na riži.  Iz toga se razvila dijeta s rižom, voćem, sokovima, šećerom, te vitaminima i dodacima željeza. Kempnerova dijeta s rižom koristi se od 1939.g. u liječenju bolesti dijabetesa, pretilosti, srčanih bolesti i povišenog tlaka, a držalo ju je više od 18.000 pacijenata.

U SAD-u se ovaj dvotjedni ili mjesečni program brzog mršavljenja provodi u Durhamu, pod nadzorom stručnjaka, a uči  vas trajno i uspješno promijeniti životne navike.

Najvažnije promjene u ovom načinu prehrane su povećan unos cjelovitih žitarica, mahunarki, voća i povrća u jelovnik, dok se smanjuje uzimanje mesa, zasićenih masnoća i soli.

Potiče se uzimanje prirodnih namirnica, uzgojenih bez kemikalija, te organske (bio) hrane. Što ste svjesniji svojstava hrane koju svakodnevno jedete, manje ćete željeti jesti procesiranu i neorgansku hranu. Ovo je važno jer prehrambene odluke dovode do poboljšanja zdravlja.

Osobe koje se pridržavaju tog programa imaju u početku ograničen izbor jelovnika, zatim odabiru jela poput svježeg voća i povrća, žitarica, ribe i mahunarki na dnevnoj bazi.

Primjer jelovnika

Dan 1 - osnovna dijeta s rižom
Doručak, ručak i večera: 2 škrobna jela, 2 voća

Dan 2
do 7 - lacto-vegetarijanska dijeta s rižom
Doručak: 1 škrobno jelo, 1 nemasno mliječno jelo, 1 voće
Ručak i večera: 3 škrobna jela, 3 povrća, 1 voće

Osnovna pravila veličine obroka:
1 škrobno jelo = 1 kriška kruha, 1/3 šalice kuhane riže ili mahunarki ili 1/2 šalice kuhane tjestenine 
1 voće = 1 voće srednje veličine, 1/2 banane, ili 1 šalica narezanog voća
1 povrće = 1 šalica nekuhanog ili 1/2 šalice kuhanog povrća
1 mliječno jelo = 1 šalica mlijeka, 1 šalica jogurta, ili 1/2 šalice svježeg sira.

Napomene:

Malo soli
Uzimanje soli je ograničeno, jer napuhuje tijelo. U prehrani većine ljudi se nalazi 4-7 grama soli dnevno, iako je za normalno tjelesno funkcioniranje dovoljno pola grama dnevno. Sol je problematična za pacijente s visokim krvnim tlakom i bolestima bubrega, a te bolesti prijete ljudima koji uzimaju veće količine soli. Sol stimulira apetit, dok začini samo obogaćuju okus hrane.

Malo masnoća
Dijeta s rižom sadrži i malo masnoća – 5g ili manje, oko 20g proteina i ne više od 150 mg kalcija.

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije apsolutno dobra za vaše zdravlje. Stoga, prije nego se posvetite "novom" režimu prehrane, potražite savjet svog liječnika.

izvor: Ordinacija.hr

Komentari (4)
rizina dijeta
4Petak, 20 Travanj 2012 08:20
V. Meier,
ja sam strucna savjetnica za dijabeticare, zivim i radim u svicarskoj. Ja bih rizinu djetu preporucila samo tri dana kao korak ulaska u program za mrsavljenje. Uspjeno ce te srsaviti: tri obroka na dan: dorucak 1 snita kruha, kava, 1 voce, rucak: puno povrca leso sa maslinovim uljem, meso ili riba nemasno, salata, 1 voce, moze i 1 desert-np. 1kuglica sladoleda, ili sumsko voce sa 3 zl. slatkim vrhnjem.Vecera isto kao i rucak ali najdalje do 19 h. Nema meduobroka, pijte dosta , ali samo vode, krecite se dnevo 1 sat po friskom zraku (ako mozete), ili kad ste slobodni. Neka vam to bude navika, pa ce te smrsaviti. U pocetku male kolicine hrane na tanjuru, mislim na meso ili ribu i voce, povrce po volji, a kasnije mozete povisiti. Ako ne znate sami metabolizam secera i masti u krvi mozete se posavjetovati i bit ce vam sve jasno. Vi ste sami u zivotu sa svojim kilogramima i vi morate taj koji ce sve rjesavati za sebe a ne uvije netko drugi. Preuzmite odgovornost i spjeh je zagarantira. Naravno, ako to vi i zelite.
kempnerova rižina dijeta
3Srijeda, 30 Ožujak 2011 13:34
silva
Naravno da se može smršaviti s tako malom količinom hrane i bljutavom, tj. bez soli. A mislim da bi očito trebala biti integralna riža, da bi bila zdrava dijeta.
riža
2Utorak, 13 Srpanj 2010 09:55
naravno da je zdrava dijeta sa rižom jer je to prirodna i dokazano kvalitetna namirnica, nezdrave su dijete sa tabletama i drugim hemikalajama.
dijeta sa rižom
1Utorak, 13 Srpanj 2010 09:51
potpuno vjerujem u ovu dijetu i njenju efikasnost jer je riža zdrava pokazalo se to i na kinezima.
dijeta sa rizom
Srijeda, 12 Siječanj 2011 08:16
lala2
danas pocinjemsa riznom dijetom u koju sam dodla malo cimete i laght mlijeka okus odlican pokusajte i vi jer je riza zdrava zitarica pozzz