Ispis

Dijeta tjelesnog sata

Cilj dijete postizanje je ravnoteže s prirodnim tjelesnim ritmovima koji utječu na metabolizam, apetit, razine energije i vrijeme spavanja

Ovom dijetom gubit ćete kilogram na tjedan dok ne postignete idealnu težinu Obroci moraju biti redoviti, što znači da između obroka (ili međuobroka) ne smije proći više od 3-4 sata. Isplanirajte vrijeme kad ćete jesti - primjerice, u 8 ujutro doručkujte, u 10.30 pojedite užinu, u 13 sati ručajte, u 16 sati pojedite međuobrok i u 19.30 večerajte i tog rasporeda se držite. Vaše tijelo tako će znati kad je vrijeme za sljedeći obrok, tako da ćete s vremenom početi sve manje razmišljati o hrani između obroka i biti ugodno gladni prije jela. Organizam će se već sam početi pripremati za lučenje probavnih enzima pa će iz hrane izvući i više multivitamina i minerala. Osim toga, bit će vam lakše prepoznati kad ste pojeli dovoljno i prestati jesti. A to je osnovni preduvjet za kvalitetno i dugoročno održavanje željene linije.

PRAVILA
1. Obroke i međuobroke jedite svakog dana u isto vrijeme. Sjednite, jedite polako i zaista osjetite okus obroka.
2. Svjesno birajte što jedete. Uključite svoju omiljenu hranu i pića te uživajte u njima bez osjećaja krivice.
3. Svakog dana pojedite najmanje 5 porcija voća i povrća. Birajte kruh od cjelovitog brašna i cjelovite žitarice.
4. U svaki obrok uključite umjerenu količinu proteina, primjerice nemasna mesa, piletine, ribe, jaja, proizvoda od obrana mlijeka, mahunarki, sojinih prerađevina, orašastih plodova i sjemenki.

Obrok uvijek u isto vrijeme zdrava je navika i za obitelj

5. Polovicu vašeg tanjura trebali bi zauzimati salata i povrće, a četvrtinu proteini i zdravi ugljikohidrati.
6. Jedite ribu najmanje dva puta na dan, a neka barem jedna od tih porcija uključuje masnu ribu.
7. Svakog dan pojedite 2-3 porcije proizvoda od obrana mlijeka ili sojinih proizvoda s dodanim kalcijem.
8. Svakodnevno jedite mahunarke, orašaste plodove i sjemenke barem četiri sata na dan.
9. Birajte maslinovo i repičino ulje. Rabite ga štedljivo.
10. Popijte najmanje šest do osam čaša tekućine na dan, bilo koje samo bez dodatnog šećera.