Ispis

Hit dijete 2014

Kako bi odgovorili na njega pomno su proučili 32 dijete, a glavni su im kriteriji bili da je dijetu jednostavno slijediti, da je nutritivna odnosno da će osobu opskrbiti nužnim nutrijentima i neće narušiti zdravlje te da će učiniti ono što joj je svrha, odnosno pomoći vam da izgubite neželjene kilograme.

Na čelu ljestvice dijeta je DASH koju je osmilila nutricionistica Marla Heller, a otkako se prije godinu, dvije pojavila uvijek je na vrhu ljestvice "najzdravijih dijeta".

1. DASH

Dietary Approsaches to Stop Hypertension dijeta je koju podupiru američke liječničke organizacije, a namijenjena je prije svega snižavanju visokog krvnog tlaka i promjeni prehrambenih navika. Pomaže i u sprečavanju razvoja dijabetesa.

Dijeta se provodi u dvije faze pri čemu prva traje dva tjedna, a  temelji se na mediteranskoj prehrani s mnogo voća i povrća, cjelovitih žitarica i mliječnih proizvodima s niskim udjelom masnoće.

 

2. TLC dijeta

Therapeutic Lifestyle Change ili skraćeno TLC dijeta smišljena je za osobe koje imaju visok kolesterol i kod kojih postoji rizik od srčanih bolesti. Ovom dijetom u šest tjedana trebali bi snizniti loš kolesterol za osam do deset posto, a temelji se na namirnicama niske kalorijske vrijednosti, bogate vlaknima. Ako se odlučite za ovu dijetu na stolu bi vam trebalo biti što više voća, povrća, cjelovitih žitarica, nemasnih mliječnih proizvoda te ribe.

3. Dijeta klinike Mayo

Ova dijeta u dno prehrambene piramide stavlja voće, povrće i cjelovite žitarice. Toga trebate jesti više i češće, a kod dijete ključan je dobar doručak i najmanje 30 minuta tjelesne aktivnosti svaki dan.

4. Mediteranska dijeta

Riba, voće, povrće, maslinovo ulje... Ovu je dijetu u našim krajevima prilično lako slijediti, a pospješit će zdravlje mozga i srca, učinkovito prevenirati razvijanje raka i staviti dijabetes pod kontrolu.

5. Dijeta Weight Watchersa

Osnovno je pravilo – jedi manje, ali jedi ono što voliš. Nema ograničavanja u izboru hrane, već su ograničenja "bodovi". Boduje se svaka namirnica, a za skidanje kilograma potrebno je ostati unutar određenog broja bodova. Npr. voće i povrće nosi nula bodova, što znači da ih možete jesti koliko vas volja. Najveći broj bodova nosi gotova hrana i njezinu konzumaciju trebalo bi ograničiti.

6. Fleksistarijanska dijeta

Zvuče li vam voće, povrće i  cjelovite žitarice već poznato? I ova se dijeta bazira na zdravim odabirima, a stručnjaci je izdvajaju kao odličan plan za cijelu obitelj. Fleksetarijanac je zapravo izvedenica engleske riječi za vlakna i riječi vegetarijanac.

7. Volumetrics dijeta

Riječ je o neobičnoj dijeti u kojoj je naglasak na vodi. Dijeta je niskoenergetska, a osnovno joj je načelo da ćemo spriječiti glad (pa tako i manje pojesti)  ako unosimo namirnice niske energetske gustoće. Na meniju je stoga voda i svaka namirnica bogata vlaknima.

8. Dijeta Jenny Craig

Proces mršavljenja može se svesti na smanjenje unosa kalorija, količinu masti koju unosimo te porcije. Nutricionistica Jenny Craig probila se sa svojim pomno osmišljenim jelovnicima koji će djelovati na sva tri bojna polja da bi vas dijeta dovela do željenih rezultata.

9. Dijeta prema programu "Biggest Loser"

Od kilograma će vas spasiti niskokalorična hrana, kažu tvorci ove dijete. Preporučuje se i što više kretati.

8. Ornish dijeta

Ova dijeta na prvo mjesto stavlja kvalitetu namirnica, a ne njihovu količinu ili kalorijsku vrijednost, a hrana se dijeli na onu koju bismo stalno trebali jesti, onu koja je dopuštena tu i tamo te na hranu koja nije dopuštena, odnosno trebalo bi je izbjegavati.

Na listi proizvoda koju su zabranjeni nalazi se meso, ulje, šećer, orašasti plodovi.. Stalno bi trebalo jesti voće, povrće i žitarice.