Savjetovalište

S obzirom na vaše mnogobrojne upite u vezi vaših zdravstvenih problema, problema sa prehranom, proizvoda koje trebate koristiti  te vježbi koje su primjerene vama.
 
Odlučili smo se u suradnji sa našim kolumnistima i suradnicima, pokrenuti online savjetovalište.
 
Naši suradnici su liječnici, nutricionisti, osobni treneri te magistri farmacije. Pokušati ćemo vam najtočnije i najbrže odgovoriti na sva vaša pitanje.
 
Upite šaljite na mail adresu: publicart@vip.hr , a mi ćemo vaše pitanje proslijediti jednom od naših suradnika kome je pitanje namijenjeno.
 
Ukoliko pošaljete pitanje na kojeg naši suradnici nisu u stanju odgovoriti probati ćemo naći odgovor za vas u najkraćem mogućem roku.
Svi odgovori na vaša pitanja biti će proslijeđena u vaš mailbox , a skraćena verzija pitanja i odgovora biti će objavljena na našim stranicama bez identifikacijskih podataka.
 
 
*Svi odgovori su informacijskog tipa, te nisu zdravstveni savjeti niti preporuka za vaše liječenje.
Print

UTJECAJ VITAMINA K2 I OKTAKOZANOLA NA ATEROSKLEROZU (2)

UTJECAJ VITAMINA K2 I OKTAKOZANOLA NA ATEROSKLEROZU

 S obzirom na progresijski karakter bolesti ateroskleroze, potreban je naš angažman i u čestom broju slučajeva mučan proces promjena životnih navika koje smo godinama zanemarivali. Priroda nam nudi samo dio rješenja – ostatak je na nama. Ispitajmo studije i djelatne tvari s jakim farmkološkim učinkom za zdravlje kompletnog kardiovaskularnog sustava.

 O aterosklerozi

Ateroskleroza predstavlja bespovratan proces starenja krvnih žila, organa i organizma s plakom (ateromom) kao osnovnom jedinicom procesa ateroskleroze. Rana faza nastanka plaka podrazumijeva utjecaj masnih naslaga (ukupan i LDL kolesterol, trigliceridi). U kasnijoj fazi sol kalcija se lijepi za plak koji je nastao od kolesterola čime se stvara kalcifikat (kalcij+plak), stvrdnuta i rigidna masa u našim krvnim žilama.

Print

Zelena kava, koju izabrati ..

Poštovani: Koristila sam nekoliko proizvoda na bazi zelene kave, za koju i dalje tvrdim da ima djelovanje, ali nisu mi svi proizvodi davali iste rezultate. Molim vas odgovor u čemu je osnovna razlika i na što trebam obratiti pažnju prilikom odabira proizvoda.

Ines F.

Na pitanje naše čitateljice nismo bili u stanju ponuditi brzi odgovor, nego smo se odlučili napraviti malo istraživanje u vezi sada vrlo popularnog dodatka prehrani.

 

Nakon što smo se pozabavili s tom temom, koristeći proizvode koji su se prodavali isključivo u ljekarnama i dostupnim prodajnim mjestima, opći zaključak našeg tima je da je osnovna razlika među proizvodima u količini čistog ekstrakta zelene kave koji se nalazi u proizvodima. ( Obilježava se sa mg), te kvalitetom sirovine suhog ekstrakta zelene kave (% klorogenične kiseline).

 Tu je i osnovna «manipulacija s količinom ekstrakta» gdje većina proizvođača i ispunjava zakonske obveze i navodi u sastavu količinu miligrama, ali vrlo sitnim slovima dok na naslovnicama reklama i velikim slovima na proizvodima koriste npr. 30mg ekstrakta zelene kave je ekvivalent 1200mg sirove kave ili zrna zelene kave. Što je apsolutno nebitan podatak i zbunjuje krajnjeg korisnika. Jer je u takvim proizvodim količina ekstrakta zelene kave vrlo mala.

Također su se pojavili i "trgovci" koji su počeli prodavati zelenu kavu u zrnu i reklamirati je kao kavu za mršavljenje.Zrna zelene kave nemaju apsolutno nikakvo djelovanje koje se navodi, jer se preradom zrna zelene kave dobiva Ekstrakt zelene kave ili Klorogenična (klorogena kiselina CGA). A tek ona ima djelovanje koje se navodi.

Druga stvar je miješanje ekstrakta s drugim dodacima prehrani koji se u proizvodima nalaze u vrlo malim količinama (Čitaj nedjelotvornim), ali se iskorištavaju njihove odobrene zdravstvene tvrdnje koje se zatim velikim slovima stavljaju na proizvod.

 Za vas smo obišli nekoliko ljekarni i prodavaonica zdrave hrane te izdvojili sve proizvode na bazi zelene kave, te napravili svoju rang ljestvicu proizvoda.

Print

Granica aerobnog treninga

Kako možemo znati do koje granice ići sa aerobnim treninzima i kako izbjeći pretreniranost? Aktivno se bavim nogometom.

 

Goran, 25 godina

************************

Sve ovisi o cilju koji želite postići aerobnim treningom. Prvi cilj je povećanje sposobnosti sustava za prijenos kisika, drugi cilj je povećanje sposobnosti mišića da iskorištava kisik u što dužem periodu treninga/natjecanja i treći cilj je povećanje sposobnosti brzog oporavka nakon motoričke aktivnosti visokog inteziteta.

Print

Kako da dobijem na kilaži ?

Zanima me kako da dobijem kile, mislim da dosta jedem, a kilogrami su stalno isti, pet puta tjedno trčim, slabije sam tjelesne građe i visine.

 

Bojan, 23 godine

*************************

Ima velike razlike u dobivanju kilograma. Dobiti višak potkožnog masnog tkiva nije nikakav problem, to je estetski i zdravstveno nepoželjno, pa će prije ili kasnije to prerasti u problem. Vjerujem da Vas ipak više zanima kako dobiti mišićnu masu.

Print

Koji trening za skidanje kilograma ?

Krenuo sam sa trčanjem kako bih skinuo višak kilograma, koji bi mi trening preporučili i mjesto za treniranje? Visok sam 178 cm i imam 92 kilograma, početnik sam.

 

Mario, 38 godina

 *******************************

S obzirom da ste početnik, preporučio bih Vam za početak kombinaciju hodanja i trčanja 3-4 puta tjedno. Trebali bi početi sa dugim šetnjama, kako bi pripremili organizam za veća opterečenja. Trenažna aktivnost bi se trebala odvijati bez prekida, a može trajati i preko 60 minuta. Kada uspijete u kontinuitetu hodati 60 minuta, a da ne ostanete bez daha, možete priječi na kombinaciju hodanja i trčanja i to tako da prvih nekoliko dana trčite 5-10 minuta, a ostalo hodate. Počnite povečavati vrijeme trčanja dok ne dođete nakon 6-7 tjedana do nekih 25-30 minuta trčanja. Opterečenje mjereno frekvencijom srca neka Vam se kreće oko 60 % max HR (cca. 100 – 110 otk/min).

{loadposition kol1}

{loadposition kol2}

 
{loadposition ostalo}