Almedina Bunić, dipl.ing.preh.teh.

Print

Plodovi jeseni

KESTEN
Je za mene najizraženiji najavljivač jeseni.
Miris pečenog kestena ne može ništa zamjeniti .
Plod kestena spada u nutritivno visokovrijedne namirnice.
Glavni sastojak je škrob oko 44% u sirovoj sjemenci, po čijoj je količini usporediv s krumpirom. Plod kestena je još bogat kalcijem, kalijem, a sadrži i fosfor, željezo, većinu vitamina B skupine.
Kesten je lako probavljiv, a bjelančevine (4%) koje sadrži po vrijednosti su s onima iz jaja.
Kesten pire u manjim količinama od max 50 g je izvrstan jesenski međuobrok. 
Print

Detoksikacija i dolazak proljeća

Program detoksikacije nije rigorozno smanjenje kcal ili samo voda.
Detoksikacija je smanjenje unosa količine hrane, izbaciti masnu i tešku hranu, piti puno nezaslađene tekućine. Ona je uvod za mršavljenje ili dobar prelaz sa teške zimske prehrane na laganu proljetnu.
Detoks program obuhvaća puno povrća, voća, žitarica, nešto mesa i grahorica.

Print

Gripa i jačanje imunološkog sustava

Gripa je virusno oboljenje sa simptomima bolova u zglobovima, mišićima, visoke temperature, kašlja, glavobolje. Obično je jedino što pomaže odmor, puno čaja i tekućine i to do 2,5 l te snižavanje temperature. Veliku važnost treba staviti na unos namirnica bogatih nutrijentima koji jačaju imunološki sustav.
Za vrijeme trajanja gripe bitno je jačati imunološki sustav. Izbjegavati slatko, rafinirane šećere(smanjuju obranu imunološkog sustava) , konzervirano, alkohol, grickalice, fast food (slabe imunološki sustav), masnu hranu.
Posebnu pozornost treba obratiti na unos namirnica koje djeluju antioksidativno, jačaju imunološki sustav,  hrane ga.
Izdvojila bi sljedeće namirnice:
Riba bogata omega 3 masnim kiselinama losos, tuna, srdela. Omega 3 je prekursor spojeva koji djeluju u regulaciji imunološkog sustava.
Voće i povrće po mogućnosti iz eko provjerenog uzgoja, bogati su Vit C,A, E neophodni za normalan rad imunološkog sustava.
Češnjak sadrži sumporne spojeve važne kod rješavanja infekcija poput prehlada i gripe.

Print

Prehrana tijekom blagdana

Blagdani su vrijeme kada nerijetko pretjerujemo sa unosom hrane i pića, ne brinući se pri tome koje posljedice to nosi sa sobom.
Nepravilnom i neuravnoteženom prehranom  unosimo previše namirnica koji se u organizmu pretvaraju u toksine i na taj način opterećujemo našu jetru i bubrege, čistaće organizma. Naš organizam dio toksina prerađuje sam, ali mi lošom hranom unosimo više od toga i onda se u organizmu nagomilavaju toksini koje možemo osiječati kao pojačan umor, loša probava, česte glavobolje, otežan rad bubrega, jetre, žući. Loša koža i ten također mogu biti pokazatelj nagomilanih toksina.
Bilo bi preporučljivo promijeniti navike u smislu smanjenja količine hrane, te malo promijeniti vrstu namirnica koja se konzumira tokom blagdana.

Print

Utjecaj probiotika na zdravlje

U crijevima počinje naše zdravlje (imunitet, zdravlje kože, organa te količina apsorbiranih vitamina i minerala).
Idealno stanje crijevne flore je 85% prijateljskih, dobrih bakterija i 15% bakterija truljenja. Nažalost danas je kod ljudi često obrnuto odnos što dovodi do narušavanja ravnoteže unutar organizma. Posljedice disbioze u crijevima je  autointoksikacija tj. tijelo truje samo sebe. Javlju se loše reakcije organizma na pojedine namirnice tj. preosjetljivost na namirnice, problemi sa kožom, narušen imunološki sustav i najčešće deficit makro i mikornutrijenata.

{loadposition kol1}

{loadposition kol2}

 
{loadposition ostalo}