Pravilna prehrana

Print

Ne preskačite obroke

Jedan od razloga zašto su neke žene mršavije jest zato što jedu po tri obroka dnevno. Možda mislite da preskakanjem obroka srezujete i kalorije, ali sve što time činite je da probuđujete iskonski „strah od gladi“ u svom organizmu koji ga potiče da još više pohranjuje zalihe masnoća ali i da kasnije izazove prejedanje.

Print

Unosite manje kalorija za dulji život

Neovisno o razvoju modernih funkcionanih proizvoda i suplemenata namijenjenih populaciji vitalnih starijih osoba, provode se brojna istraživanja koja nastoje rasvijetliti vezu prehrane i starenja.

Print

Gladovanje ne znači mršavljenje

Vježbom izgrađujete mišiće, a kad uz to uzimate manje kalorija nego što potrošite, smanjuje se i masni omotač. Snaga prehrane leži u izgradnji mišićne mase, porastu energije, a gubljenju masnog tkiva. Zato je  bitna pravilna, uravnotežena prehrana uzimanje dovoljne količine vode i neizostavne tjelesne aktivnosti.
Svaki obrok trebao bi sadržavati odgovarajuću ravnotežu makronutrijenata - bjelančevina, ugljikohidrata i masnoća u omjeru 30 posto - 40 posto - 30 posto koja izaziva povoljnu hormonalnu reakciju, osobito u proizvodnji glukagona, inzulina i eikosanoida.  Bez obzira na izvor bjelančevina, njihova ispravna količina ovisi o tri čimbenika: tjelesnoj težini, postotku masnoće u tijelu i tjelesnoj aktivnosti. Nije teško zaključiti da opskrba bjelančevinama mora biti individualno prilagođena te da izrada jelovnika zahtijeva nutricionističko znanje i praksu.

Print

Dječja piramida prehrane

Dječju piramidu prehrane sastavilo je Ministarstvo poljoprivrede SAD-a u svrhu promicanja zdrave prehrane.
Prehrana vašeg djeteta treba se sastojati od triju glavnih obroka - doručka, ručka, večere - i dvaju manjih međuobroka – zajutarka i užine. Izbjegavajte veće količine slatkiša, slatkih napitaka i gaziranih pića, čipsa i bombona koji sadrže puno kalorija a nedovoljno nutrijenata.

{loadposition kol1}

{loadposition kol2}

 
{loadposition ostalo}